mandag 24. november 2008

Korpsbasar

Kjøremgrenda Musikkforening, som jeg spiller i, hadde basar i går. Flerfoldige meter med bugnende gevinstbord resulterte til slutt i fantastiske 48.500 kroner! Vi har hatt en del forhåndssalg ute i butikkene i området, og på selve basardagen solgte vi lodd for hele 16.500 kroner!

Det var nesten ikke en ledig parkeringsplass ved Friheim, og mange måtte parkere slik at de stenkte inne andre biler.
Korpset spilte bra, og alle var fornøyde da basaren var over. Mest smilte nok de som hadde vunndet de flotteste gevinstene! Selv kom jentene her hjem med et heste-sengesett, noe som var midt i blinken for mine hesteinteressert jenter, og Silje Beate vant en fin tursekk alene.

Nå står jeg på farten til et møte i foreldrerådets arbeidsutvalg, før musikkøvelsen. Jeg må også nedom mor og far for å høre hvordan det står til. Far har vært kvalm og kastet opp tidligere i dag. Han var også veldig svimme. Det går noe omgangs-syke her for tiden, og det er nok kanskje den han har fått. Jeg krysser herved alle fingre og tær for at jeg ikke får den.

Ja, og så må jeg hente høy til kaninene - det er litt kaldt hos dem nå.

2 kommentarer:

nefertiti sa...

Min yngste datter elsker å gå på basar. Stort sett løper hun avgårde alene når bygdens gamle husmødre arrangerer, men sist fredag måtte jeg være med henne.
Det var koselig - har ikke vært på basar siden jeg gikk på barneskolen.
Men det er jo fryktelig urettferdig såklart. Vi vant bare et gryteunderlag, mens nabojenten måtte ha hjelp til å bære sine gevinster hjem...

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Basarer kan sannelig virke urettferdige - særlig for de minste som håper og håper på akkurat DEN spesielle gevinsten, bare for å oppleve at noen andre vinner den....
Vi pleier faktisk å vinne litt på de basarene vi er på, men det varierer jo selvfølgelig fra gang til gang. Jeg husker spesielt på et førjulstreff som sykepleielaget her arrangerer hver år. Der var det en trevugge med flotte sengeklær til, og en flott dukke med klær til. Jeg glemmer ikke ansiktsuttrykket på min yngste da damen leste Elisabeth Espeseth da denne skulle trekkes. Hun ble henrykt.
Andre festlige ting kan jo være når menn uten hår vinner hårprodukter, eller når menn med mye skjegg vinner hudpleieserier :)