lørdag 3. mars 2012

Vårtegn i Vågen:)

Jeg og min bedre halvdel tilbringer helgen i Vågen - Eidsbygda i Møre og Romsdal – og her har våren naturlig nok kommet mye lenger enn hjemme på Lora. Hestehovene og snøklokkene står i full blomst her nede, men snøfallet torsdagskvelden og noen få kuldegrader de siste dagene har gjort sitt til at nyspirte helleborus-spirer bukket under i bedet somjeg har her. Dette er frø jeg tok med meg hjem fra Dublin i fjor sommer, og som jeg sådde her sent på høsten. Jeg trodde jo, da jeg sådde dem, at jeg skulle huske hvor jeg sådde dem, men de kommer ikke opp helt der jeg trodde.……


Spiren på bildet til venstre er jeg ganske sikker på er en Helleborus, og tiden vil vise om spirene på bildet til høyre også er Helleborus.....
Dessuten er jeg ikke sikker på at det er bare helleborus-spirer som kommer opp….. Jeg sådde to typer – en orientalis og en med veldig flikete blader. Tror dette er fra en Helleborus foetidus? Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å utvikle seg utover våren…… Får håpe at ikke alle frøene har spirt, for så å fryse i kulden de siste dagene….
Ha en fortsatt flott lørdagskveld folkens :))

5 kommentarer:

Ranten sa...

Så koselig med hestehov i blomst! Det er et flott vårtegn :)
God helg!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Den lyser veldig flott opp der den titter frem midt i alt det grå :)

krepsemor sa...

Om våren er gult veldig kult =)
Håper dine Helleborusspirer overlever!
God lørdagskveld!

Mari sa...

Krysser fingrene for spirene dine! Det går nok bra skal du se :)

Ha en fin søndag :D

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Håper virkelig at spirene greier seg, ja!!
Får tro at det er slutt på kuldegradene i Vågen for en laaaang stund.....