mandag 21. oktober 2013

Ordnet til pallekarmer til klimaflykninger

Jeg har tatt med meg to pallekarmer til Vågen for å ha dem til overvintring av planter som kanskje er for tandre til å overvintre hjemme. Klimaet i Vågen er jo mye bedre enn hjemme på Lora.
Ellers har jeg også satt ned frøplanter av sorter jeg har planer om å ta med til hagemessen i Lillestrøm til våren, så får vi bare håpe at været holder seg slik at dette blir mulig.

Pallene fikk jeg plassere på en grusfylling oppå en høy mur, unna veg for brøytetraktoren.
Utfordringen her blir å holde meg oppå fyllingen, og ikke falle utenfor.....

De to pallekarmene plassert der de skal være, med aviser i bunnen.


 På nært hold :)

 Pallekarmene "kledde" jeg med boblepapp / grunnmurspapp, og avisene ble vannet, slik at de ble gjennomvåte. Så var det bare å begynne med å fylle oppi jord :)

                 
                  
                  Nesten ferdigplantet :)

Pallekarmene ferdig til å plante i :)

Blir spennende å følge med disse plantene gjennom vinteren ;

2 kommentarer:

Marit sa...

Kjekt å kunne ha et sted for klimaflyktninger ;-) Håper de klarer vinteren bedre der enn hjemme hos deg hvor det sikkert er mye kaldere, ja.
Lykke til med de!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Tusen takk, Marit :)

Tanken er at det er større sjanse for at jorden der er tint ved hagemesse-tider, enn her hos meg. Har mange frøplanter av meconopsiser som jeg tenkte å ta med..... ;)