lørdag 24. januar 2009

Total makeover

Opp litt utpå dagen. Tok en ansiktsrens med etterfølgende ansiktsskrubb før jeg hoppet i dusjen. Tok en ordentlig bodyskrubb midt i blandt shampoonering og innsåping. Ferdig dusjet, følte jeg at porene i ansiktet hadde åpnet seg såpass at jeg kunne klemme ut diverse hudormer som hadde tatt bolig i ansiktet mitt
Deretter la jeg først en rensemaske før jeg la en god fuktighetsmaske som begge fikk virke mens jeg inntok horrisontalen med føttene opp. Tonic og ansiktsolje etterfulgt av en deilig fuktighetskrem fikk meg til å føle meg helt ny igjen. Med en leppemaske med skrubbeffekt, etterfølgende av en myk leppebalm ble leppene myke som smør
Etter en lett makeup med mineralpulver, en god blush, diskret øyenskygge og en god mascara samt en nøytral leppestift var jeg klar for å reise på butikken i snøværet for å handle inn til dagens bursdagsselskap
Vel hjmme igjen var det bare å begynne med bakinga Det var bestilt skjokoladekake, og jeg har en oppskrift som aldri slår feil - unntatt den gangen jeg hadde hatt i salt i stedet for sukker da
Med sjokoladekaken ferdig stekt og pyntet var det bare å gå i gang med pizzaen.

Leif Magne støvsugde gulvene, så det slapp jeg heldigvis
Da jentene - frøknene - kom slik i seks tiden i kveld, var alt på stell
Og mens de sitter på loftstuen og koser seg med mat, film og godis , sitter jeg og er overlykkelig for at jeg endelig føler meg som mitt gamle jeg igjen
Nå føler jeg virkelig for å ta fatt både med frisering av fuchsiaene i kjelleren, og såing av både stauder, sommerblomstene som må såes tidlig, og paprika og tomater. Agurken tror jeg at jeg venter litt med. Jeg har også et par såkopper med noen småplanter som skulle ha vært priklet.

I morgen kommer søsteren min og familien på middagsbesøk. Har tenkt å servere dem kokt kveite. Noen som vet hva annet en kan servere til kveite enn gullerøtter, tar jeg gjerne imot tips fra dere.

God lørdagskveld!

9 kommentarer:

Villrose sa...

Fornøyelig lesning :-) Velkommen tilbake i form!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Takk for det Villrose :-)
Det klør i hele kroppen etter å komme i gang :-)

elle-melle sa...

Det høres ut som du har hatt en god dag, godt å stelle littmed seg selv av og til.
Hvis jeg får til å linke http://www.godfisk.no/, så kanskje du finner noe brukbart til kveitemiddagen. Nydelig fisk:)

elle-melle sa...

Nei det ble ikke noe link, men du har nå iallefall adressen. Søk på kveite når du er inne.

Lykke til!

vig sa...

Å skjemme seg selv bort med en hjemmespa er kjempegodt. Fikk lyst til å gjøre det selv etter å ha lest innlegget ditt.

Ang. kveite så bruker vi å lage eggesmør ved siden av i tillegg til agurksalat. Eggesmør = kokte egg som hakkes opp og blandes med smeltet smør. Mengden må man bare prøve seg fram til. Kjempegodt!

Hilsen fra landet sa...

DER er du jo! Jeg har lagt merke til deg på hagegal, og snakket så vidt med deg. Hagelaget vårt i Heidal besøkte deg i fjor tror jeg det var, men jeg var på ferie og fikk ikke vært med.

For tiden bor jeg litt i Oslo-omr og litt i Gdalen, så det blir så som så med hageting i denne perioden, men vi har nå bestilt nesten 100 roser fra Bjørke jeg og noen venninner, så litt haging blir det vel... Hilsen herfra

Ellen Walnum sa...

Å så deilig det hørtes ut med en skikkelig makeover! Følte meg fristet til å sette i gang her:-)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Tusen takk for flott web-adresse Juni. Her var det jammen mange kjempespennende fiskeretter både med kveite og andre fiskeslag. Greie sider og ty til når vi reiser til sjøen for å fiske :)

Ingen ting er som å kunne slappe totalt av samtidig som en tar en skikkelig rassia på hele kroppen :)
Det er bare å sette i gang Vig og Ellea :)

Eggesmør til kveite kommer jeg kanskje til å lage i dag, eller kanskje en deilig hvitvinssaus med reker.... Jeg får se.

Det var koselig med hagebesøk fra Heidal, Landliv, selv om det ikke kom så mange. Dere kan jo gjøre opp igjen turen til sommeren dersom dere har lyst :)
Jeg kom ikke så langt at jeg fikk bestilt roser hos Kjell i høst, men regner med jeg får kjøpt noen likevel :)

Frøya-Heidi sa...

Fint du er i gang igjen!

Du får en utfordring av med i bloggen min =) Ha en fin kveld!