søndag 15. august 2010

Besøk av frk Rødstrupe,samt bilder av kattungene

Da vi satt på verandaen vår her i Vågen i stad, kom det en rødstrupe og satte seg like ved siden av. Jammen satt den så lenge at jeg fikk knipset den. Selv om jeg måtte some en del, ble bildet skarpt i og med at jeg la kameraet an mot varandarekkverket.

Dette er en av de triveligste fuglene jeg vet om!

Jeg har skrevet tidligere om at vi har fått kattunger, men ikke noe mer – ikke har jeg lagt ut bilder av dem heller. Her kommer derfor noen bilder av de yndige foto-objektene 


Maia, Tinka og Bella





Det har i noen år vært en villkatt som har bodd hos oss. Med mat fra min svigermor har den greidd seg bra, og i og med at hun ikke har fått kattunger noen gang, gikk vi ut ifra at hun ikke kunne få noen. I våres, derimot, gikk hun hen og fikk tre søte nøster – en helt svart og to gråspraglete. Hun sa ingenting på at vi som hører huset til kom og så til dem. Men da venninner av jentene også kom for å se og holde, ble moren redd og flyttet ungene. Vi ble raskt enige om at dersom ungene ikke også skulle bli ville (slik at vi måtte avlive dem) så måtte vi fange dem og avlive moren. Som sagt så gjort, og de ble fanget og hatt i et stort kaninbur som vi hadde stående. Siden da har vi stelt, matet og kost masse med dem. Og nå når de har blitt snart fire måneder, er vi skjeleglad for at vi gjorde som vi gjorde. De var renslige med det samme, og nå fanger de mus som bare det. Det som kanskje bekymrer meg noe, er at det kommer til å bli tre voksne katter som bæsjer i bedene mine :-\\\.
Det er godt jeg bruker hansker :-DDDD
Nei nå kommer jammen solen også - da må jeg komme meg opp i morelletrærne 
Ha en fortsatt flott søndag alle sammen 

6 kommentarer:

krepsemor sa...

Åhhh så søte kattunger =) Bare så synd at de blir voksne, ikke sant?
Rødstrupe har vi også hatt på fuglematen, men nå ser vi ikke noe til de. Vi legger ikke ut mat nå om sommeren.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Nå vil jeg tro den for etter bærene.
Liker gjerne moreller den også :-)

Vivishagerom sa...

Så fine kattunger dere har. Ingen ting er så fint som slike små nøster, som leker og har det gøy med alt som rører seg.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Vi får nyte dem så lenge det varer - plutselig er de blitt store. Vi håper jo at de skal være like kosete når de er blitt store da, som de er nå :-)

Anonym sa...

Good brief and this post helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk