tirsdag 31. mars 2009

Antagelig ikke bjørn likevel.....






Så var det antagelig ikke bjørn likevel, men gamle utvida elgspor Jeg fikk meg meg Leif Magne for å se på sporene, og han mente at det var gamle elgspor. Så da får jeg bare slå meg til ro med det Men digre, det var de i alle fall. Og jeg syntes de lignet på bjørnespor, men så må det sies at jeg er ingen ekspert. Fasinerende var det nå likevel, og med tanke på at det faktisk var observert bjørn oppe i skogen her senhøstes i fjor, så kunne det godt ha vært bjørnespor








Var innom optikeren og henta brillene mine i dag, og har gått med dem siden. De gnager meg litt bak venstre øre, så jeg må nok innom en tur igjen i morgen for å få korrigert stengene noe. Ellers synes jeg at de hjelper bra, og at jeg ser bedre med dem enn jeg egentlig trodde at jeg kom til å gjøre. Så får jeg håpe at hjernen blir sitt gamle jeg igjen etter at jeg har brukt dem en stund....
Jeg har så smått begynt i drivhuset i dag. Har fylt jord i noen kopper som jeg skal ha lobelia i. Siden de grov over jordkabelen opp til drivhuset da de la inn rør-tingene til varmepumpen, har jeg måttet legge en lang skøyteledning fra en motorvarmersøyle og opp til drivhuset.
Jeg får dermed ikke brukt den termostaten som er i huset, men kan bruke termostaten på vifteovnen. Jeg får se hvordan jeg løser den biten. Jeg er lovet ny strømtilførsel da, bare snøen og telen blir borte.
Nå sitter jeg og nyter roden og freden i et hus hvor bare mor er oppe enda. Skal bare lese litt blogger, så køyer vel jeg også, tenker jeg.

5 kommentarer:

Berit sa...

Hehe! Du kan vel din Prøysen?
"Det er nok kanskje bjørn, sa Kjell,
ja okse er det gjerne,
Iallfall er det sikkert at det kanskje er ei ku"
En av de mest minneverdige strofene i norsk barnesang!

IngunnBW sa...

Hihi - herlig kommentar Berit! Det satte vel litt skrekken i deg da du antok at det var bjørnespor kan jeg tenke meg!

I dag er det aldeles skjønt vær her, sol fra skyfri himmel, vindstille og allerede flere plussgrader. I dag kommer sneen virkelig til å bli bløt og smelteklar :) Hittil har vi hatt så tykt lag med skare at vi kan hoppe på den uten at den gir etter.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

.....så var det bare elgen,gitt, som ville spankulere. Han visste ikke, stakkar da, at sporan este ut.... :-D ..... slik at Ingrid, hun ble lurt....

Ja slik kan det gå når naturen spiller en et puss :-)

Her merker vi også godt at våren er kommet, selv om det ligger en del snø enda. Milde dagstemperaturer, og drypping fra alle tak - deilig :-D

Berit sa...

Godt parert, Ingrid! Passer med melodien og alt, stjerne i margen!
God påske til deg, enten du blir oppafor eller nadafor.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

God Påske til deg også Berit !
Kommer til å være litt både her og der :-)