lørdag 21. mars 2009

Og dermed var det tid for båtturen

Så er det forsyne meg gått en måned siden bomturen til Oslo, og vi skriver 21. Mars. Det er rart å tenke på hvor fort denne siste måneden har gått.

Og dermed er det på’n igjen. Kofferten og sekken er pakket for noen travle, men likevel gode dager til sjøs med Kielfergen. Og denne gangen reiser jeg på riktig dato, så jeg regner med å få bli med denne gangen.

Etter at de uspirte såkoppene er satt ut under snøen, reiser jeg og jentene + en venninne av Silje Beate til Romsdalen og våren Leif Magne reiste i går, men siden disse to eldste skulle på ungdomsklubb på Lesja i går kveld, ventet vi med å reise til i dag. Og kl. 23.00 i kveld tar jeg bussen som går til Oslo. Det var faktisk billigere å ta bussen fra Lerheim (Mellom Åndalsnes og Åfarnes) enn fra her på Lora – en og en halv time stuttere å kjøre. Tror kanskje det har noe med den parallelle jernbanelinjen å gjøre, men det burde ikke det, for det går jo ikke tog her når en trenger det uansett
Fra halv sju i morgen tidlig blir det å sitte og lese nesten helt frem til båtavgang – hvis det ikke er finvær i hovedstaden da – da kan en jo rusle seg en tur mens man venter.

Nå sitter jeg ferdig dusjet og venter på at ansiktsmasken skal gjøre jobben sin. Kanskje jeg føler meg noenlunde igjen. Har følt meg litt ”gammel før tiden” i det siste, men er redd for at det kommer av at jeg ikke har kommet meg ut i frisk luft for tiden. Ikke har jeg fått trent som jeg pleier heller, og det kan jo også tære på humøret Kontoret har tatt all min tid om dagen, og leksehjelp tar som regel ettermiddagene mine. Vil derfor tro at en tur på sjøen vil gjøre meg godt, selv om det ikke er lagt opp til veldig mye fritid på disse dagene.

Sånn – da er det på tide å få av seg masken. Så får dere ha en super helg videre folkens.

9 kommentarer:

Mariann S sa...

God tur til deg Ingrid, både mot våren og Kielferja :-)
Ønsker deg ei fin reise.

IngunnBW sa...

Da var du klar til avgang igjen ja, synes du nettopp kom hjem jeg. Får ikke håpe våren og sommeren går like fort, vi må få tid til å nyte alt det fine som kommer :) For det kommer vel.... Nå har de meldt kaldere vær igjen. Jeg var ute for å prøve å måke vekk litt sne, men den var stein hard. Ikke rart det ikke synes at den smelter.

Da får jeg stå klar med lanken og vinke igjen jeg da! Like etter du passerer Drøbak er jeg plassert på høyre side (mot vest) nesten øverst blant en klynge hus.

Koooos deg på turen!

Anonym sa...

Ønsker deg en kjempetrivelig tur med rolig sjø. :)
Hilsen Ambjørg

Anonym sa...

Ønsker deg en riktig god tur med Kielferga!

Tove sa...

Ops er vi der allerede. Jeg husker jeg tenkte sist du reiste på "båttur" søren at datoen ikek var rett, men å er vi jo der allerede. Tenk så fort det blir mai! God tur og kos deg :-)

Unknown sa...

Oj, for et utrolig flott bilde i headingen!! God tuuur!!

Berit sa...

God tur!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer :-)

Vi satt dessverre på kurs, og det på feil sida av båten Ninni, så lakenet ditt fikk jeg dessverre ikke sett :-\, men jeg er sikker på at du vinket :-D

Jeg er ikke så nøye på om det husker litt, jeg da, men diesellukten som var på lugaren min slo meg helt ut første kvelden. Selv om jeg fikk ny lugar helt uten noen problemer, ble jeg både kvalm og fikk vondt i hodet etter bare en kort stund. Men ellers hadde jeg en kjempefin tur :-)

Tusen takk for kommentaren vedr heeadingen, Charlotte. Great Western er en av mine rosefavoritter :-)

IngunnBW sa...

Du var på kurs og ikke cruise, derfor jeg ikke fikk respons på lakenet mitt altså :D
Usj, så vemmelig med den diesellukten du reagerte på.