torsdag 28. mai 2009

Bilder fra danmarksturen


Det holder på å bli en stund siden jeg var med Blomstervenners Klubb til Danmark. Vi hadde en flott tur på alle måter, og noen få planter ble det da med hjem til Lora også

Her er noen bilder fra turen



Magnoliablomsten kom rett ut av stammen. Fantastisk hageanlegg. I privat eie, men rene parkanelgget.


De forskjellige slagene av japansk viftelønn imponerte stort. Det gjorde også de forskjellige hostaene. Her ser vi Hosta Barbara Ann


Her ser vi Hosta Night Before Christmas og Hosta Guardian Angel

Og her er Hosta Striptease og Hosta Bold Edger


Gul og lysrosa magnolia sammen med rhododendron

Nydelig !!!!!


Se og nyyyyyt!




Hosta High Society og Hosta Dream Vaver



En anemone av noe slag - festlig syntes både Bina og jeg. Så har vi enda en hosta Hota Fluctuans 'Sagae'

Sukk!!!!



Lewicia og Haberlea rodopensis.


Siste dagen var vi innom en som hadde bygd opp en hage i japansk stil helt fra grunnen av - helt imponerende. Så tilbrakte han også seks timer i hagen hver eneste dag......

Hagens vokter kanskje...... Og så disse fantastiske japanske viftelønnene da





Karpefiskene spiste av hånden hans.


Jag håper at dere har hatt glede av bildene. Jeg har med vilje ikke tatt med bilder av deltagerne, siden jeg ikke har spurt dem om tilatelse.
Skal prøve å komme med en oppdatering fra min egen hage med det første

7 kommentarer:

IngunnBW sa...

Så mye fint det var i den danske haven, det må ha vært en stor opplevelse å gå rundt der! Den lys gule Magnoliaen var nyyydelig, du har ikke sortsnavnet på den?

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Nei det så jeg desverre ikke Ninni - men lekker var den. Jeg vet at Bina har en gul magnolia. Du kunne jo høre med henne om blomstene på den hun har ligner på den jeg har tatt bilde av. Hvordan hennes kommer til å blomstre - når den gjør det.

anne -moseplassen sa...

vakkert!
Må ha vært en fantastisk tur :D

Elsa sa...

Det var kjempekoselig å se hagen din på "Grønn Glede" i kveld. Bare synd at innslaget var altfor kort.
Fantastisk blomstring og fantastisk hage i sone 8.

orchis sa...

Så hagen din på nett-TV. Nydelig!
Ha en fin helg.

nefertiti sa...

Flotte bilder!
Gøy å se deg på TV :-)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Jeg har fått veldig mange positive og hyggelige tilbakemeldinger etter innslaget fra hagen min :-)
Artig at det ble så bra når jeg først skulle være med på noe sånt :-)

Dessuten er det jo alltid hyggelig med hage-kjentsfolk på tv da :-D