tirsdag 7. oktober 2008

Fikset opp litt i bloggen


Den rosa veronikaen står fint nå, selv om det har vært litt frost om nettene.
Fint med noe som blomstrer sent også

Og Nevada, som ble kjøpt i vår, kommer stadig med nye knupper

I dag har jeg fikset og dandert på bloggen min etter veiledning fra HagEgal-forumet. Måtte laste opp nytt bakgrunnsbildet etter jeg forandret på loggbredden. Synes det virker relativt greit slik jeg har laget det til nå - både med mal, farger og bredde. Kanskje litt i smaleste laget for noen skjermer, men for min gamle skjerm på kontormaskinen er denne bredden helt topp >:D< src="http://www.helpbytes.co.uk/images/smileys/113.gif">
Jammen tar det tid, selv om det ikke vises så mye i bloggen. Prøving og feiling og prøving igjen, til det blir sånn en vil ha det - nesten så det tar på en stakkar #:-S

Men nå må jeg gå - har annet å ta meg til....

5 kommentarer:

Miamaria sa...

Hvor hen står det om bloggbredden? Jeg har søkt på forumet men ikke fått treff. Mulig jeg gjør noe rart med den nye søkefunksjonen, men... Skulle gjerne fått min også smalere.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Jeg fant det ved en tilfeldighet på forumet, men har lett og lett, men finner det ikke igjen. Det er en som har skrevet det veldig enkelt i bloggen sin, men jeg husker ikke hvem.
Det du må gjøre er å gå inn og redigere HTML-kodene
Du må lete deg nedover til du finner disse tekstene. Det er de på900px, 900px, 900px,650px, 210px og 900px som jeg har forandret på. De hadde opprinnelig andre tall. Så er det bare å prøve seg frem med forhåndsvisning til en finner ønsket bredde på bloggen
Jeg har delt av med streker for å skille hvor de står.

#header-wrapper {
width:900px;
margin:0 auto 10px;
border:1px solid $bordercolor;
}
___________________________________
#header .description {
margin:0 5px 5px;
padding:0 20px 15px;
max-width:900px;
text-transform:uppercase;
letter-spacing:.2em;
line-height: 1.4em;
font: $descriptionfont;
color: $descriptioncolor;
}
___________________________________
#outer-wrapper {
width: 900px;
margin:0 auto;
padding:10px;
text-align:$startSide;
font: $bodyfont;
}
___________________________________
#main-wrapper {
width: 650px;
float: $startSide;
word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
}
___________________________________
#sidebar-wrapper {
width: 210px;
float: $endSide;
word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
}
___________________________________
#footer {
width:900px;
clear:both;
margin:0 auto;
padding-top:15px;
line-height: 1.6em;
text-transform:uppercase;
letter-spacing:.1em;
text-align: center;
}

Håper det ble nogen lunde forståelig :)

nefertiti sa...

Er det hildeG eller Racemosa sin smily-oppskrift du har brukt?

:-)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Smilies-oppskriften jeg bruker er Racemosas SmileyPad :) Hvis du klikker på linken i bloggen min finner du "hele pakka" med forklaringer ned på teskjed-nivå, slik at selv jeg forstod det :-D
Det blir veldig enkelt med smilies etter dette :)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Linken på "Prøving og feiling" :)