mandag 15. desember 2008

Så ble det en Hippeastrum likevel

Siden jeg har mange Hippeastrumer fra før - som jeg ikke har klart å fått blomsterknupper på enda - hadde jeg egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe noen nye i år
Jeg skulle la de gamle få stå mørkt og kaldt og tørt, og gjerne håpe på et mirakel.

Men - og det er jo alltid et men - da jeg skulle handle inn granbar til juledekorasjonene mine, kunne jeg ikke dy meg. I blomsterbutikken sto det nemmelig masse Hippe-planter og ropte at de ville så gjerne bli med meg hjem. Og snill som jeg er, kjøpte jeg en - men bare en
En Hippeastrum Matterhorn med tre blomsterstilker på tur opp i været.




Den har stått i vinduskarmen litt gjemt bak gerdinene, men i dag tok jeg den frem og satte den på en halv-vegg mot stua. Den var virkelig blitt flott



Ellers så sitter jeg her og holder vakt over Silje Beate, som har oppkastfarrang. Jeg ble oppringt på musikkøvelsen i kveld av en gråtende 13-åring som lurte på om Mamma kunne komme hjem igjen, for hun hadde så vondt i magen. Jeg hadde ikke riktig kommet inn døra før hun kastet opp første gangen. Etter det har hun kastet opp med jevne mellomrom, og jeg regner med å bli sittende oppe en stund utover natten for å følge med hvordan det går med henne, stakkar Hun sover nå, så jeg håper i det lengste at det verste er over, men en kan jo aldri vite med denne styggedommen - ops - der var det på'n igjen Er redd dette kan bli en laaang natt for både mor og datter......


Håper virkelig at hun er bra igjen, og har kommet til krefter igjen til torsdag. Da skal hun nemmelig på sitt første juleball!

Det ville vært synd å gå glipp av den begivenheten pga sykdom.

Så da sitter jeg her - spretter opp for det minste knysst, men det er vel det mammaer er til for når barna er syke

6 kommentarer:

Berit sa...

Stakkars jente, det er ikke noe som får en til å føle seg så elendig. Trøst til dere begge!
Takk for Matterhornbilder, forresten, den er jo så fin! Tror kanskje min springer ut til jul.

elle-melle sa...

Den hippen din var nydelig. Jeg er så glad i de hvite.
Håper det går bedre med jenta di nå. Ingenting kan få en til å føle seg så elendig som den sjauen der. Godt hun har en omsorgsfull mamma.

Elisa sa...

Nei, no trur eg faktisk eg må ut og kjøpe meg ein kvit hipp eg også. Dette gjorde utslaget, gitt!

God betring til jenta.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Kl 6 i dag tidlig så det ut til at magen hennes hadde roet seg litt, men hun hadde fortsatt store magesmerter. Jeg valgte da å gi henne en paracet, og da sovnet hun etter en stund. Så fikk mor også sove noen timer, og det gjorde godt. Nå går det slurkvis på cola, og så har jeg kokt havresuppe som jeg håper å få i henne litt av i løpet av dagen. Så får vi håpe at det her gitt seg for denne gangen.
Alko-padsene har vært flittig brukt i hele natt - håper det har holdt smitten unna meg....

Tror aldri jeg har hatt så vakker hippeastrum noen gang som denne :) Måtte den bare stå kjempelenge!

IngunnBW sa...

Uff og uff, omgangssyke er det verste som finnes. SÅ dårlig man blir. Håper inderlig hun er bedre i dag og kan gå på juleballet sitt! Og at du har kommet deg etter nattevåking og slipper unna oppkast... Det har vi jo ikke tid til nå.

Nyyydelig Hippeastrum, ren og hvit og delikat. Og så mange blomster! Skjønn er den :)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Takk for de hyggelige meldingene :)

Etter mye soving i går, og en god natts søvn i natt, ser det ut til at hun er kommet seg relativt bra etter magesjauen. Hun må nok streve med såre magemuskler en stund, er jeg redd. Det er vondt både å le og hoste...
Etter planen skal hun på skolen i morgen, så får vi se hvor opplagt hun er til å gå på ball i morgen kveld. Jeg har sakt at hun kan gå på ball, så kan hun ringe meg i løpet av kvelden dersom hun har lyst hjem igjen. Min håndhygiene disse dagene har vært ekstrem, så jeg håper jeg slipper unna en slik sjau, ja. Har definitivt ikke tid til noe sånt nå, nei :(