fredag 5. desember 2008

Til Ålesund på julehandel

I morgen reiser vi til Ålesund på julehandel.

Vi reiser til Kalveneset i kveld, så blir det en time kortere å kjøre i morgen. Så overnatter vi på Kalveneset fra lørdag til søndag, og reiser hjem igjen søndag. Søndag kveld er det førjulstreff på grendahuset. Og alt som skal ordnes til da, har jeg måttet gjøre nå før vi reiser


Ti gevinster til lynlotteriet: Tre små gelelys - hjemmelagde, tre bokser med brune pinner og fire bokser med mandelmakroner. Så har jeg bakt to svissruller (rullekaker). En hvit med brunt fyll, og en brun med hvitt fyll. Jeg har også ansvaret for å lage søndagskveldens konkurranse. Med god hjelp fra en vennine, er den allerede ferdig

Som kasserer i Lesja Skulemusikk er det jeg som har ansvaret for å levere Lesjakalenderen til butikkene i nærheten. Lesjakalenderen er en kalender med gamle bilder fra Lesja, som korpset har solgt i mange år. Vi får lov til å legge dem for salg i butikkene uten at de tar noe for det Jeg kjørte ut med en del i går, men har igjen til tre butikker. De tenkte jeg å kjøre innom i kveld. Håper bare at de har åpent så sent. Samtidig hengte jeg opp plakater om adventskonserten som korpset skal ha førstkommende tirsdag

Nå skal vi bare pakke sammen noen klær, så bærer det nedover Romsdalen. Der skal jeg prøve å få skrevet en kommentar fra AUF (arbeidsutvalget i foreldrerådet) til politikerne i Lesja før budsjettmøtet i kommunestyret den 18. des. Rådmannen vil skjære ned med hele tre lærerstillinger, og det må vi protestere på Lesja har alltid vært godt stilt hva lærere angår, men skjerer de ned, er det dessverre de svakeste som blir rammet Leksehjelpstimene m/lærer vil bli borte. Mange elever med spes. behov vil ikke få den hjelpen de har behov for Og samtidig vil de bruke millioner til nybygg både her og der (og da ha jeg ikke tatt med utvidingen av samfunnshuset til kulturhus og idrettshall) Politikerne må ha skrivet før gruppemøtene sine, så jeg har littt knapt med tid. Skal se hva jeg får til i løpet av helgen.

God helg alle sammen

4 kommentarer:

elle-melle sa...

Lykke til med brevet til komunepolitikerene. Det er bra at noen engasjerer seg for elevene og skolen sin.

Ellen Walnum sa...

Grattis med ny og lekker signatur! Og godsakene du hadde laget til gevinster var lekre de også:-)

Berit sa...

Skal si du står på, både for korpset og skolen. Takk!
Jeg har aldri forstått at det skal være kostnadsdrivende å ha et skikkelig skoleverk. Det er å investere i framtida!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Jeg blir også oppgitt når det eneste politikerne kutter ned på i innsparingstider ser ut til å være skole, helse og omsorg :(.
Jeg jobber enda med det brevet til politikerne. Det blir litt i minste laget med tid på meg nå, synes jeg. Skal ha ferdig et skriv i løpet av helga. Det er gruppemøter fra mandag av, og da må det vere ferdig. Brune pinner og mandelmakroner har alltid vært av mine favorittbakels til jul :)