tirsdag 31. august 2010

Hjertesukk fra en mamma med tennåringer i huset

Et lite hjertesukk jeg fant på baksiden av GD i dag.
Med to tenåringsjenter i huset, er det veldig lett å kjenne seg igjen her :-)




Mammas tale:

Kjære tenåringer (mange av dere)og alle andre det måtte gjelde!
Tenkte bare jeg ville minne dere på en del ting som dere sikkert har glemt:

Glass, kopper og kar går ikke av seg selv inn i oppvaskmaskinen.
Papir etter f.eks sjokolade må fysisk kastes i søpla,
da det heller ikke går av seg selv dit.
Skittentøy som ligger slengt på soverommet deres
går heller ikke av seg selv til skittentøyskurven
og blir derfor (kanskje) ikke funnet rent i skapet
når det forventes av deg.
Penger vokser ikke på trær.
Søppeldunken som er full tas ut av skapet og kastes i søppeldunken ute.

Og til slutt:
Har du lyst til å overraske noen voksne, så blir de faktisk veldig overrasket
og glade om du skulle finne på å støvsuge, rydde rommet ditt,
vaske badet eller gjøre noe annet husarbeid helt
uoppfordret og uten mas :-)

Mamma

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jah.. Du kan jo bare drømme, mamma :)

Trine sa...

Svært gjennkjennelige tanker det der ;-)

hildeG sa...

Minner bare om denne jeg, da...
http://video.google.com/videoplay?docid=8813101202766308044#

solfrid sa...

Joda, tøya går til vaskemaskinen helt av seg selv. Vasker, henger opp og bretter seg selv. Sånn er det her i huset.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Morsom den Hilde :-D, selv på norsk hadde jeg nok meldt pass på det tempoet der!

Lurer fælt på hvor du kjøper tøya dine hen, Solfrid.
Der kommer jeg til å handle tøya mine også fremover .-DD
Eller kanskje du har fantastiks flinke tenåringer i huset:-)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Fantastisk - skulle det være :-/

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon