mandag 2. august 2010

Kjempevellykket åpen hage lørdag

Jeg vet ikke helt hva jeg hadde regnet med, men at det skulle komme så mange hadde jeg ikke drømt om!

I fjor kom det innom en 10 -15 stk i løpet av de tre timene - 15.00 - 18.00 - jeg hadde åpent, men da var det heller ikke publisert i programfolderen og plakatene til Markens Grøde. Det var det derimot i år, men de lokale avisene skryter jeg ikke av - uten å si mer....

På lørdag kom de første rundt kvart over tre, og mens jeg fulgte dem rundt, kom det et par damer til, og så kom det fem til, og så kom det to til, og der mistet jeg helt tellingen. Den siste reiste fra meg kvart over seks. Leif Magne mente det kunne ha vært mellom førti og femti som var innom. I en periode var det så mange innom samtidig at jeg ikke følte at jeg fikk tatt meg skikkelig av alle sammen. Det var sågar noen jeg ikke fikk snakket med i det hele tatt, og det synes jeg var dumt egentlig. Men alt i alt var det et kjempevellykket prosjekt, som jeg nok kommer til å fortsette med i årene fremover. Det er jo hyggeløig at så mange viser interresse for hagen, og de fleste var over seg av begeistring over hva som faktisk kunne vokse her på Lora!

Om kvelden var vi i selskap hos Leifs søster, og da vi skulle hjem om natten, var det noen som syklet, mens jeg og Leif Magne skulle gå.
Da vi kom i grindsleet til et vennepar, som da hadde syklet hjem, satt det to personer i nedkjørselen med et lys på bakken. Da hadde de vært hjemmom, hentet fire stoler, spekepølse, geitost fra Dovre, flattbrød og vin, og satt og satt og ventet på oss. Så inviterte de oss på frokost. Vi satt der og spiste, drakk og hadde det så hyggelig sammen. Vi gikk ikke hjem før kl var over halv fem. Virkelig noe å minnes i fremtiden!!!

Søndag var vi tenkt oss på fisking, men det var meldt så dårlig vær at vi liksom slo det fra oss.
Utpå ettermiddagen fant vi ut at vi skulle ta oss en tur likevel. Vi gikk opp ved Nordstøl i Lordalen, og gikk til et like vann som heter Løvkjønne. Fikk ingen fisk da, men det ble da en flott fjelltur, der Leif Magne fikk testet ut formen før reinsjakta setter inn.

Legger ved noen bilder også jeg......

tv - Ritausma th - Bed nedenfor uthuset



tv - Louise Bugnet th - Nærbilde av hvit, duftende peon


tv - Kanadisk rose th - Bed ved uteplatningen vår


tv - Del av bedet nedenfor uthuset. th - Peonen til høyre er nydelig i år, og den dufter himmelsk
Rosen til høyre er moserosen Zoe

tv - Astrantia major og (husker ikke navnet) th - Mecomopsis betonicifolia Alba


tv - Kanadisk roser som blir bare større og større th - Akeleier, brannlilljer og rose bl.a


tv - Tinka søker oppmerksomhet th - hvitt og blått - løytnanshjerte og geranium

9 kommentarer:

hajal. sa...

Så spennande då med slik hagevandring. Eg er sikker på at du fekk mange positive kommentarar frå dei besøkande i den rikholdige hagen din. Kansje det inspirerer andre til å gjere litt meir ut av hagane sine ?

RandiF sa...

Kjekt at det ble vellykket. Har hatt et par sånne seanser selv, og det er ikke lett å få snakket med alle nei. Nå til helgen får jeg besøk av et hagelag fra nabokommunen, så nå gjelder det å få hagen shipshape innen da. :-)

Berit sa...

Så moro, Ingrid! Du har virkelig noe å vise fram også, ser jeg. Reiste faktisk forbi sjøl lørdag kveld, men ikke før i nitida. Skal nok stoppe en gang jeg også!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Det var faktisk mange som kommenterte at de hadde fått inspirasjon til sin egen hage ja, hajal. Det er jo det som er så fint med besøkene, Randi, at da får man hagen shipshape :-D.
Du har det med å stoppe, Berit!
Lurt å ringe først da, så du er sikker på å finne meg hjemme :-)

Det var ihvertfall noe jeg kommer til å fortsette med!

Anne (Moseplassen) sa...

så artig at det kom så mange! Kjempeflott at du åpner hage, og at det blestes om det så folk får det med seg :)

IngunnBW sa...

Så moro at det kom så mange! Det er så herlig å få kommentarer om at de besøkende blir inspirert og får nye idéer :)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Ja. Det appelerer ihvertfall til å fortsette med å ha åpen hage under Markens Grøde arrangementet :-)
Kanskje det kommer enda flere til neste år....

Wenche sa...

Så herlig at hagevandringen var vellykket! Men, det forunderer ikke meg i det hele tatt - du har jo en helt herlig hage med så mange flotte planter.

Har lurt på det samme selv, men har ennå ikke turt å hoppe i det.

Lykke til med de neste hagevandringene :-)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Tusen takk for hyggelige ord Wenche :-)
En er kanskje litt kvisam for å åpne hagen sin for andre, men en må huske på at det er bare hageinteresserte som kommer på en slik tilstelning, så egentlig så er det ikke noe å være redd for. Bare hopp i det du :-)