mandag 30. mars 2009

Blomsterbukett og bjørnespor......



Jeg måtte bare vise frem denne skjønne buketten bestående av tulipaner, iriser og brudeslør.
Jeg kjøpte den på fredag som var, og synes den blir bare flottere og flottere



I kveld var det korpsøvelse, og vi i notekommiteen skulle møte opp tidlig for å finne marsjer til 17.mai. Men når den ene i kommiteen stinket som et helt parfymeri, gikk det ikke lenge før jeg måtte kaste inn håndklet. Jeg reiste hjem igjen før øvelsen startet
På hjemturen kjørte jeg bortom en seterveg, hvor jeg pleier å trene, for å se om den var gangbar. Eller om den var full av is. Den så relativt bra ut, så det spørs om jeg bare må se til å komme i gang med motbakketreningen. Vegen er ganske bratt, og det tar meg vel 40 min å gå opp til setrene som ligger på toppen.

Hjem igjen kjørte jeg forbyggningen langs elven. Der kom jeg over noen gedigne dyrespor som var avrunde bak, og hadde merker etter lange klør fremme
Store var de og langt imellom dem var det også. Det lignet veldig på bjørnespor, og siden det allerede er varslet om at bjørnen er ute av hiet, kan det godt være at det var Bamse Brakar himself som hadde tatt seg en tur på jordet.

Selvfølgelig hadde jeg ikke kameraet mitt med meg, så noen bilder ble det ikke - kanskje jeg kjører dit i morgen og knipser litt da.
Ellers så ryddet og vasket jeg i drivhuset i går - i nydelig vårvær. Solen skinte fra skyfri himmel, og hyggelige toner kom fra radioen. Jeg var knallhard og kastet alle gamle potter som ikke var vasket. Når jeg har så mange nye og rene potter, kan jeg ikke se for meg at jeg skulle bruke mange dager på å vaske alle de brukte koppene som har ligget i drivhuset i vinter. Det ble så fint og ryddig, så
I dag var det kald vind ute, og jammen kom det en snøbyge også
Store ekle snøfiller kom det........
Håper været bedrer seg snart, slik at jeg kan begynne med flyttingen av overvintringsplantene mine, og begynne med priklinga snart.
Du verden for en flott tid vi har framfor oss

7 kommentarer:

elle-melle sa...

Gratulerer med vel overstått!
Reker og hvitvin er en god kombinasjon:)

Tenk at bjørnen er ute av hiet sitt og du har sett spor etter den. Da er det vel vår?
Bjørnespor eller bjørn har jeg aldri sett i virkeligheten. Det må være spennende. Den eneste bjørnen jeg har sett var i dyrehagen, men det teller vel ikke.

Marit sa...

Nydelig blomsterbukett, ja! Spennende med bjørnespor, nesten litt for spennende... Det har vært gaupe rundt her før. Jeg er fasinert av rovdyr, men vil helst ikke ha de i hagen da ;-)

Ellen Walnum sa...

Wow så eksotisk med bjørnespor da!

Så fint bilde du har fått i den nye avataren din!

Vivishagerom sa...

Bjørnespor - huff og huff. Høres skummelt ut og du må passe deg.
Kjempe flott bukett.
Ja, tiden fremover nå er super og jeg gleder meg veldig til hver dag når vi kan være ute på veranda'n etter middagen.
Grattis med overstått.

Mariann S sa...

Hørtes litt skummelt ut med bjørn då.. litt spennandes og kanskje ;)
Isj, trasigt når folk dynkar seg ned med parfyme. Samboern får også problemer då. Eg med bra pust, kjenner også kor ille det er når folk dynkar seg for mykje....
Lykke til med motbakketrening :), delig å få røre seg litt ute.
Ha ei fin veke :)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Etter å ha hatt med meg Leif Magne for å se på sporene, ble de "nedgradert" til "bare" gamle elgspor. Kanskje bare bra, i og med at dette er like ved motbakken min :-/

Takk for hyggelige bursdagshilsner :-)

Når det gjelder den nye avataren, så har jeg lært av jentene mine :-) Står en mot et speil, og tar bildet mot speilet, blir det som regel vellykket. Skal tro hvor lenge det går før jeg våger meg på ny avatar iført mine nye briller....

IngunnBW sa...

Her sto det mer om bjørnen ja :) Synes nesten det hadde vært mer skummelt enn spennende jeg da...

Og du har flyttet inn i drivhuset og shinet der inne - det må føles kjempegodt! Og det været vi har da :) Kos deg masse!

Lurt triks med bilde av seg selv. Koselig med nytt bilde av deg :)