fredag 6. mars 2009

Her spirer det som bare det!

Det er gått mange dager siden siste innlegg, men det er veldig travelt for tiden.
Her er likevel en liten oppdatering vedr frøsåing og spiringen.

Skulle egentlig blogge i går kveld, men sovnet fra hele greia, gitt


Her spirer det som bare det!
Jeg har akkurat fått oppdataert så- og spiretabellen min.





Heldigvis døde ikke alle fuchsiaene, som frøs så veldig for meg, på førvinteren



























Her er listen over de frøene jeg sådde i går:

De er også kommet med i så- og spiretabellen min


Delphinium hvit fylt (Lene på Lillehammer) sådd 04. mars

Viola x wittrockiana ‘Rococo Mixed’
Viola sp ‘Black Beauty’
Phlox drummondii nana compacta ‘Ethine Light Blue'’
Phlox drummondii nana compacta ‘Ethine Light Blue'’
Gazania splendens ‘Day Break Red Stripe’
Pulsatilla ‘Fringed Forms’ (Plant World)
Clematis tangutica (Gullklematis)
Lewisia cotyledon ‘Snowstorm’
Meconopsis grandis sp Purple (Rita)
Meconopsis cambrica ' ‘Murel Brown’ dbl oransje
Primula vialii ‘Orcid Primrose’
Podophyllum hexandrum (to døgn i vann først) (Magnar)
Hippeatrum ‘Charisma’
Polemonium borale ‘Heavenly Habit’
Veronica gentianoides variegate
Dictamnus albus ‘Albiflorus’ (Moses’ brennende busk')
Aquilegia ‘Nora Barlow’ (Egne)
Aquilegia vulgaris ‘Miss M.I. Huish’
Blue Fescure (blått tue-gress)
Chenopodium capitatum

I kveld reiser vi nedover til Romsdalen igjen, for å vere der i helgen. Vi skal vaske og ordne i huset som onkelen til Leif Magne hadde. Det skal jammen ble godt med våligere klima! Føret der tilsier at jeg kan ta med meg sykkelen - Hurra
Så er det basar til skulemusikken på søndag , og i og med at vi ikke kommer hjem igjen før søndag ettermiddag, må alt som skal ordnes til basaren, gjøres i dag. Så i dag har jeg bakt kaker for salg , og så må jeg gjøre i stand uniformene, både til meg og Silje Beate. Jammen bra jeg har fått meg vaskehjelp, så slipper jeg i hvertfall å tenke på renholdet.


Så må jeg få ordnet kontingentfaktura til alle i korpset , og det tar sin tid . Den skal deles ut på basaren.

Men nå først må jeg spise litt. Har ikke spist siden i dag tidlig.....



Ha en god helg alle sammen!

4 kommentarer:

Berit sa...

Skal si det spirer og trives hos deg, ja! God helg og god tur til vårlige trakter!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Takk for det, Berit. Du skal kanskje nedover i helga du også?

Mari sa...

Oi, skal si du har litt å prikle på der ;) Vår ja, hmm hva er nå det... Nåja litt vår her også hvis en ser vekk ifra all snøen. God tur og god helg fra meg også :)

IngunnBW sa...

Jommen er du travel ja! Så fint det spirer hos deg :) Godt at Fuchsiane overlevde frosten. Tusen takk for den koselige kommentarern på den nye nettsiden min, og den flotte linken du har laget!

Håper du får brukt sykkelen din i helgen :)