lørdag 27. desember 2008

Endelig nogenlunde igjen

Så gikk det likevel slik det absolutt ikke skulle gå,
og som jeg overhodet ikke hadde tid til at det skulle gå nå rett før jul.

Etter flere dager med murring i magen, ble det våkennatt på meg natt til den 20. desember. Kvart på tre måtte jeg bare ”kaste inn håndkleet”, og tilbrakte deretter resten av natten mellom stresslessen og over doskåla.
De to neste dagene var jeg ikke i stand til noen verdens ting Ikke fikk jeg i meg noe særlig heller. Bare eplemost så ut til å ”sitte”, og på søndag ettermiddag lagde jeg meg litt havresuppe. Ble såpass på mandag og tirsdag at jeg ordnet det mest nødvendige før jul, men julekvelden orket jeg ikke til kirken for å spille, slik jeg pleier. Jeg tilbrakte mesteparten av dagen framfor TV’n. Gravlyktene ble heller ikke utplassert. Jeg får tenne dem nyttårskvelden i stedet, har jeg tenkt. Pinnekjøttet smakte heldigvis fortreffelig i år også Etter at vi hadde spist og åpnet fra , reiste Leif Magne og Silje Beate til søsteren til Leif Magne. Elisabeth og jeg tok sparken fatt og tok etter. Og med brennende fakkel medbrakt, hadde vi en flott tur i den flotte vinterkvelden. 1. dagen var vi på middag hos mine foreldre, og an-dagen var vi på familieselskap hos den andre søsteren til Leif Magne – hun som bor på Otta
Da vi kom hjem fra Otta i nitida, tok vi med oss en fakkel og reiste for å hente sparken. Så fikk vi enda en flott kveldstur; Elisabeth og jeg. Da fikk vi også følge av et søskenbarn med hunden deres
Kreftene har nå så smått begynt å vende tilbake, men jeg regner ikke med å være ved mine fulle fem før nærmere nyttår. Jeg har ikke orket å sitte ved pc n heller, før nå. Nå har jeg sendt gubben på tredjedagsfesten i grenda, og jentene er ute og bygger snøborg. De har for øvrig vært i slalombakken på Dombås og rent seg i dag Det skal de i morgen også.


Når jeg nå sitter her ved maskinen ,
vil jeg samtidig få lov til å sende en varm romjulshilsen til alle kjente der ute i bloggverdenen,

og ønsker at dere alle må ha en fortsatt fin juletid.


8 kommentarer:

Sigrid sa...

Det var ikke noen særlig hyggelig måte å forberede julefeiring på, nei. Godt du er på bedringens vei :-)
Fortsatt god jul :-)

elle-melle sa...

Huff og atter huff!
Dette høres ikke særlig greit ut - nei!
Godt du er på bedringens vei, og godt at du ikke måtte tilbringe hele julekvelden over doskålen.
Det er noen fæle greier den der sjuka - aldri er man vel så dårlig som når den treffer.

Håper du får en fortreffelig nyttårsfeiring som plaster på såret :)

Ellen Walnum sa...

Jeg har vært på Otta! To ganger til og med:-)

Godt å høre at du er på bedringens vei:-)

Harryford sa...

Jeg og har vært på Otta! - og hatt sjuka!!! - Men ikke på Otta! ;-)

Godt å høre at det går rette veien - og ennå er det jo mange juledager igjen til kos!

Ha forsatt - eller i alle fall fra nå, noen fine mellomdager!

hajal. sa...

Godt at sjuka har gjett seg, det er ekstra trasig å få slike sjuker i juletida.
Fortsatt god romjul!

Villrose sa...

Au og au! Bra du har kommet deg litt! Ønasker deg en fin Nyttårsfeiring :-)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer :)
Jeg skal prøve å være en del ute i det fine romjulsværet som er nå. Det er rart hva det gjør å være ute i frisk luft. Det er sjelden det har vært så lite kaldt i romjulen som nå.
Vi har bedt på oss gjester både lille nyttårsaften og selve nyttårsaften. Den 3. januar skal vi ha den rakfiskkvelden som skulle ha vært her den 20. des., men som det av diverse grunner ikke ble noe av.
Ser at flere andre her inne også har kjenninger på Otta. Det hadde vært trivelig dersom tid og anledning hadde klaffet slik at vi kunne møtes....

Ønsker også dere en fortsatt god Jul:)

IngunnBW sa...

Uff og uff, stakkar deg! Omgangssyke er virkelig det verste jeg vet. Grusomt er det. Det var mer av det da barna var små, en julatten lå vi strøkne nesten alle sammen. Godt du har det bak deg og har kost deg i romjulen og får en flott nyttårshelg.
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år Ingrid!