torsdag 11. desember 2008

Travel uke.

Dagene går så fort nå at det er bare så vidt jeg rekker å henge med.
Sist jeg skrev i bloggen min var det fredag, og nå er det sannelig fredag i morgen igjen, uten at jeg riktig vet hvor uken har blitt av.
Her er en liten oppsumering:

Lørdagen ble isin helhet tilbrakt på Moa kjøpesenter ved Ålesund.
Søndagskvelden ble tilbrakt på Lora Grendehus på førjulstreff. Over 17.500,- kom det inn på èn kveld! Da er det bare å finne gode formål som kan tilgodeses med midler.

Mandag hadde jeg full dag på kontoret. Magnar hadde sendt meg en pm om at nå var frøene sendt fra Harstad
Før middagen rakk jeg en tur til Dombås for å ordne gevinster til adventskonserten til skolekorpset, og å sette inn penger etter sjukepleielagets førjulstreff.
Etter middagen var det en økt med leksehjelp, før jeg hastet avsted på musikkøvelse kl.19.30. Da pausen begynte, var det full fart hjem igjen for å sette på en kjele med poteter. Så var det potetlefsebaking sammen med mor første del av tirsdagen. Så reiste jeg til Lesja for å kjøpe inn blomster som dirigentene skulle få på konserten. Kl.18.00 hadde jeg et møte med årets basarkomite. Bare for å gi dem litt informasjon om hvordan gangen pleier å vere, og for å hjelpe dem litt i gang med arbeidet. Basaren pleier å vere i febr-mars. Så var det sangøvelsse på Dombås kl. 19.30 til 22.00.
Onsdag var det full dag på kontoret igjen, og med posten kom også frøene fra Magnar!
Kl. 18.00 var jeg med jentene på juleavslutning på karusell - kulturskolen har tegne- og malekurs - der jeg ble til kl. 18.45. Da var det spinning til kl. 20.30.
I dag har jeg vært hos frisøren og fått ornet håret til jul. Så har jeg hatt en økt på kontoret, men ellers har jeg tatt det med ro i kveld. Jeg skal sette på en kjele med poteter når det lir på, for i morgen blir det potetlefsebaking for alle penga

Karusell må jeg bare få skryte hemningsløst av!!!!

Jentene mine lærer så fantastisk mye der. De har en fantastisk flink lærer i kulturskolens rektor; Inger Synøve Killi fra Dovre. De er med på andre året nå, og trives kjempegodt. De har tegning og maling før jul. Så har de treskjering etter jul og frem til påske. Så har de maling igjen etter påske og frem til sommeren.

Her har jeg tatt bilde av det de hadde med seg hjem i går kveld etter avslutningen.


Elisabeth på 11 1/2 har malt en gris med en sløyfe på, på trefjøla si. En kan ikke annet enn å bli kjempeimponert over hva hun får til.
Til bilde til høyre fikk elevene utlevert en papirbit med et motiv på. så skulle de tegne et motiv rundt den papirbiten. Motivet på papirbiten Elisabeth fikk, var musa på bildet.



Nissen, som Silje Beate på snart 14 har malt, synes jeg bare er helt fantastisk! Hun var ikke helt fornøyd med det mørke på bildet, men jeg synes det bare er flott med nyansene i den mørke kveldshimmelen. Ikke skjønner jeg hvordan hun har fått det til.
Papirbiten Silje Beate skulle tegne rundt er den musen til venstre på bildet.

Ikke rart at jeg ser kjempestolt av jentene mine

7 kommentarer:

hajal. sa...

Ja du har god grunn til å vere stolt av jentene dine, dei er då reine kunstnarar.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Ja. Ikkje sant :)
Skal sjå om eg får lagt inn bilete av det dei teikna i fjor. Nydelege blyant-teikna bilete det også.

Ellen Walnum sa...

Hallo, er det ikke bare torsdag i dag da?:-))

Sigrid sa...

Puh! For et tempo!

Så flinke jenter :-)

elle-melle sa...

Du er sannelig aktiv i mye, ikke rart at dagene flyr.
Kjempeflinke jenter du har.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Torsdag i dag - fredag i morgen. Men i dag er fredag i dag :)

IngunnBW sa...

Jeg skjønner jeg har vært fraværende lenge fra bloggverdenen, for her har det skjedd mye! Jeg gir meg helt over -virkelig kuntneriske jenter du har Ingrid! Jeg elsker sånne sysler og husker jeg gledet meg til å sitte ved kjøkkenbordet og male og tegne og pulse når jeg fikk barn. Men de to guttene mine hadde aldri tålmodighet i rompa til stille aktiviteter. Der var det full fart og hopp og sprett hele dagen lang. Så nå gleder jeg meg til barnebarna kommer...!