fredag 23. januar 2009

Med Baileys i glasset....

Med Baileys i glasset og enda en ukeslutt, kjenner jeg endelig at influensaen holder på å slippe taket for godt

Dette har vært en gjenstridig sak som har vært vanskelig å bli kvitt. Nå er det bare litt hosting som sitter igjen kjenner jeg, og det er kjempegodt. Bare det å kjenne at kreftene og pågangsmotet atter er på veg tilbake er bare deilig
Etter halve dager på kontoret de siste dagene – for øvrig de første kontordagene siden før jul – hadde jeg min første hele kontordag i dag.

Sangstemmen holder også på å komme tilbake, etter å ha vært fraværende en hel evighet. Jeg dristet meg på øving på tirsdag, men ble bare sittende å hoste – ikke en tone kom det – men fikk nå høre hvordan de nye sangene som ble øvd inn hørtes ut. De ble omstendelig lagret i harddisken min. Dessuten var det kjempekoselig å treffe alle kormedlemmene igjen etter nyttårskonserten. De er bare kjempekoselige

I morgen skal Silje Beate feire sin 14 års dag sammen med noen gode venninner. Da er det beste at mamma er opplagt, tenker jeg. Hun hadde dagen sin på mandag denne uken, og det var så vidt jeg orket å be inn tanter og onkler m.m. til kaffe og kaker på søndagskvelden. Venninnekvelden fikk hun vente med, syntes jeg, så da kommer de i morgen kveld på pizza og kaker m.m.

Tror kanskje til og med at jeg orker å vele om litt i morgen – med litt hjelp av fjortisen kanskje.

Har sett at Harryford oppfordrer til situps, så jeg har skrevet ned mine for januar, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har meldt meg på ennå – blir nå!


Nå skal jeg kose meg med Baileys og lese blogger i hele kveld – noe jeg ikke har orket og gjort i noen stor omfang den siste tiden.

Ikke har jeg fått sådd frø enda heller, men nå ser jeg resten av vinteren og våren lyst i møte med frøsåing, plantepinnelaging, fuchsia-klipping osv……
Kommer til å legge ut avklipte fuchsia-stiklinger på hagegal i tilfelle noen har lyst på.



Så vil jeg få takke ToneM for denne: Alltid koselig med utmerkelser, synes jeg

Og her er teksten som følger denne utmerkelsen:
"Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET- nærhet i rom, tid og forhold! Disse bloggerne er usedvanlig sjarmerende og søte, og formålet er å finne og å være venner. De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse. Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet, vil enda flere vennskap ha forplantet seg. Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse! Gi denne utmerkelsen til åtte bloggere, som igjen må velge seg åtte nye. Inkluder denne teksten på utmerkelsen deres".


God fredagskveld alle sammen

6 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Så fint å høre fra deg igjen:-) og så godt å høre at du er bedre.

Marit sa...

Ja, det var jammen godt influensaen har sluppet taket hos deg. Den kan sitte skikkelig lenge i. For fem år siden lå jeg omtrent rett ut i tre uker uten å orke noe som helst. Håper dere får feiret bursdagen uten at du blir helt utslitt da! :-)

Torill sa...

Her drikkes det rødvin ikveld..herlig!
Influensaen holder tritt her enda. Jeg har sluppet unna så langt,men resten av fotball laget mitt ligger rett ut.
Jeg har ikke sådd ett eneste frø enda..såjorda ligger og koser seg på badegulvet,frøa er funnet frem,men gnisten mangler....

Vivishagerom sa...

Så fint at du er på bedringens vei. Denne vinteren har det virkelig vært mye å bryne seg på. Her hoster ungene for andre gang, mens jeg har sluppet unna - enda.
Situps, det har jeg bare tenkt på. Det er noe jeg aldri har likt å gjøre. Men lykke til og jeg vil si at du er flink.
Jente bursdag er ingen spøk. Her i huset har vi nettopp gjort oss ferdig med 12 års feiring. Jenter er nå i grunnen lette å ha med å gjøre lell da. Tar til takke med en pizza og en snakke kveld.
Ha en fin helg.

Harryford sa...

Først: Gratulere, litt på etterskudd, så mye med bursdagen Beate!

Så fint at influensaen endelig slipper taket! Den var seig i år! - jeg er kvitt min -men heller ikke denne gang, ble jeg i etterkant belønnet med sangstemme!;-)

Situps"konkurranse" tiltredes! - Jeg er klar til å mota noteringer!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Takk for hyggelige kommentarer :)
Bursdagen ble bare koselig for alle parter. Når pizzalen og kaken var ferdig laget, ordnet de seg selv. De er bare fire stykker - det var en som ikke kunne komme.

Nå føer jeg at jeg endelig har fått igjen gnisten, Torill. I morgen begynner jeg med nedklippingen - kanskje - av fuchsiane nedi kjelleren. Har tenkt på om jeg kanskje heller skulle la dem beholde blomstene, og sette dem opp i stue og på loft. Jeg får ta et overblikk før jeg bestememr meg.

Og Harryford: Det er lettere å få igjen snagstemmen dersom en har en før en blir syk.... :D

Har lagt igjen situps-noteringer i en kommentar til deg - håper du har sett den :)