torsdag 25. februar 2010

Oppfordring fra Iris om hosta

Jeg tar utfordringen jeg, Iris, om å legge ut bilder av hosta vi så på blomsterturen til Danmark i fjor. Jeg rekker så vidt å legge inn noen bilder før jeg setter kursen mot Ringebu og foredrag med Rein Lae Solberg.


Her kommer et lite utvalg: Se og nyt!



Hosta Dream Weaver


Hosta Fluctuans 'Sagae'


Hosta First Frost

Hosta Barbara Ann


Hosta Voverine


Hosta Bold Edger


Hosta Guardian Angel


Hosta Night Before Chistmas


Hosta High Society

Vi beundret hostaene så øye ble både stort og vått.


6 kommentarer:

IngunnBW sa...

SÅ mange fine Hosta! Spesielt de to første var helt rå :)

Anne (Moseplassen) sa...

åååå, så mye lekkert! sikle-sikle :D

Dream Weaver hadde nå et ekstremt passende navn da!

Marit sa...

Jippi, endelig noen flere som legger ut hostabilder :) Kjempeflotte bilder, Ingrid!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Jag har fått mer og mer sans for hosta-slekten. Det er så mange kjempelekre sorter av dem. begynner å få en del av dem selv også, og er spent på om de jeg plantet i fjor sommer, kommer bra opp i år.

Anonym sa...

hvorfor ikke:)

Northern Shade sa...

The Hosta 'Night Before Christmas' looks great with the white markings down the middle. They would show up well in the shade.