søndag 7. september 2008

Kempe helg!

Du verden for en helg det har vært!
Egentlig begynte den fredagskvelden, da det tikket inn en pm fra Viggo. Han hadde sett at jeg ønsket meg frø fra Bina, og sa at han hadde stående en del kopper med div Meconopsis fra "horridula-gruppen, og lurte på om jeg ville ha noen. Gjett om jeg ble kjempeglad!
Det har vært et fantastisk vær både lørdag og søndag, med grader nesten opp mot 30 grader i sola! Så får en bare tåle at det var tett oppunder null på det kjøligste natt til i dag. Men i natt er det ingen ting som tyder på at det blir kuldegrader, heldigvis.
Slike dager må en bare benytte i hagen. Jeg har klippet ned ferdigblomstrede blomsterstengler og fjernet gresstuer, som har fått vokse seg store i løpet av sommeren, i beddet bortenfor huset. Det har en tendens til å komme gress under svillene som vi la på plass i fjor sommer. Men nå er alt luket vekk!!
Ellers har jeg flyttet på en del hosta fra beddet ovenfor huset og på plasser der det er en del skygge. Der har jeg tidligere prøvd forskjellige stauder, men de har ikke trivdes der. Blir spennende å se hvordan det blir, men det får en ikke se før til neste sommer. Så har jeg plantet de staudene som ble med hjem fra forumstreffet - en hel haug. Det blir spennende å se om de kommer igjen til neste år. Plantet en ny rhododendron har jeg også gjort. Når jeg setter ned nye planter, legger jeg kugjødselkompost i plantehullene før plantene settes nedi. Så har de litt mat når våren kommer.
Ellers har jeg vannet godt i flere av beddene. Får vanne resten i morgen. Da må jeg også prøve å få ned to peoner, samt tre roser. Får se hva jeg rekker. Det blir vel en del leksehjelp + at jeg skal på musikkøvelsse kl 19.30.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så heldige med været dere har vært i helgen da! Her har det regna i hele helgen, så hagingen min ble å mekke hageblogg istedenfor å jobbe ute.
Takk for hyggelig kommentar i bloggen min!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Det var hyggelig å treffe deg på Forumstreffet, Ingrid! Fint at du er med her. :-)

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Bare hyggelig Lene :)
I lige måde Vigdis :)
Tenkte å prøve å følge bedre opp her enn jeg gjorde i hagedagboka mi på Hagegal....