mandag 27. oktober 2008

Nå kan vinteren bare komme

I dag har jeg vært effektiv, gitt.





Jeg har ryddet unna en del planteavfall, og gjort staudene klar for vinteren. Snurpet dem sammen og trakket dem ned. Her fra vestenfor huset, til .v, og fra beddet ovenfor huset.



Jeg hentet også inn alle de grønne metallstøttene som har stått rundt omkring og støttet opp de plantene som trengte det. De er pent plassert inne i uthuset klar til dyst om noen måneder. Se hvor høy Great Western har blitt i løpet av sommeren. Håper jeg ikke trenger å klippe den ned noe særlig til våren.


Et lite utvalg av rosenemine: Ved blodbjørka og ved bautasteinen.
Jeg har bundet sammen alle rosene mine og støttet opp de som hadde behov for det.
Dere skulle bare hørt meg der jeg travet rundt rosene med hyssingnøste, mens jeg stakk meg både her og der Det var godt det ikke er søndag i dag

Ellers er nå så godt som all redskap samlet inn, og venter bare på at vi skal få satt dem ned i kjelleren på uthuset. Vi har også igjen å sette ned diverse anna utstyr, slik som plenklipper, jordfres, en del møbler o.l. Disse står nå inne i uthuset og tar opp mye plass.

Noen store mengder med løv har vi ikke hos oss. Derfor er det ikke noe must å kjøre over klipperen senhøstes, men dersom været tillater det kjører vi over likevel. Blir det bra vær i morgen, kommer jeg til å svippe over plenen.
På en måte er det bra med litt kulde og snø nå - kanskje jeg får gjort litt husarbeid......


2 kommentarer:

Berit sa...

Flink du har vært!
Jeg så snøfjoner i lufta i dag, bare sier det.

Marit sa...

Så flink du har vært, ja! Godt å være i rute når det hvite unevnelige kommer på bakken. Da er det ikke noe hyggelig å jobbe ute lenger.