onsdag 19. november 2008

Det snør det snør. Tiddelibom.....

Sembrafurugreinene har også fått snø på seg.





Disse bildene er tatt i dag, men med noen timers mellomrom.


Her har snøen lavet ned i bøtter og lass i dag, og etter værvarslet å dømme skal det fortsette slik i tre dager til. Jeg har vært ute i dag og kastet litt snø over plantene som står i bedene nedenfor huset. Der legger ikke snøen seg, så der må jeg skuffe på snødekke.

Her hopper det rundt en stakkars gråtrost for tiden. Den spiser hvite rognebær og det som sidensvansene lot være igjen av blankmispelbærene. Den ser litt skadet ut noen ganger, men så flyr den oppi trærne noen ganger også, så jeg vet ikke helt om den er skadd eller ikke. Det ser i vertfall ikke ut som om den har tenkt seg til sydligere breddegrader i vinter – pleier ikke gråtrostene det da? I hvert fall sørligere enn her, trodde jeg. Skal bli spennende å følge den utover vinteren, og så får en håpe at kattene rundt om her ikke får tak i den.

Ellers så har jeg ryddet og gjort rent i huset i dag Skal ha sjukeplerlagsmøte her i morgen, og da gjelder det at disse garvede husmødrene ikke finner noe å utsette på min ringe bolig hva renhold angår. Det er vel bare dumt å tenke sånn, men jeg er nå ikke bedre…..

Vi skal planlegge et førjulstreff som vi arrangerer hvert år like før jul. Der har vi lynlotteri med julebakst og andre smågevinster. Så har vi vanlig utlodning på bok. Mye jobb, men så kommer det inn mye penger også. De siste årene har vi fått inn mellom 15 og 18 tusen kroner. I morgen skal vi rulle loddlapper til lynlotteriet.
Tenkte å servere dem pai med salat og brød til. Så må jeg vel bake en kake til kaffen….

Nå iler jeg til spinningtimen min. Har ikke vært med på tre uker på grunn av en langvarig forkjølelse, så det skal bli spennende å se hvordan formen er....
Får satse på å ta det med ro til å begynne med, så får jeg se etter hvert.




Ingen kommentarer: